woensdag 30 april 2014

Een dagje op pad met Olaf

Om kwart voor elf vanmorgen hadden we afgesproken met Olaf dat we elkaar zouden treffen net over de brug in West Kelowna. De voorspelling gaf aan dat het zo'n 23 graden zou worden dus Erik heeft zijn korte broek uit de kast gehaald. Vervolgens met zijn drieën op pad gegaan, Olaf vertelde dat je vanuit Mount Boucherie een prachtig 360 graden uitzicht hebt over Kelowna en de omgeving dus die wandeling gaan we snel een keer doen. Als eerste reden we naar Mission Hill Winery, de bekendste en grootste Winery van Kelowna met een prachtige ligging boven op een berg vanwaar je  een fantastisch uitzicht hebt. Na een korte fotostop zijn we via de kustlijn van West Kelowna naar Glen Canyon Regional Park gereden waar een korte wandeling ons naar een vrije diepe kloof met snelstromend ijswater bracht. Ook zagen we veel bramenstruiken en Olaf vertelde dat je er eind van de zomer volop bramen kunt plukken.

Daarna op weg gegaan naar Peachland, de eerstvolgende plaats na West kelowna. Daar zijn we gestopt bij Hardy Falls waar een korte wandeling over diverse bruggetjes eindigde bij een waterval. Het gebied is uitermate geschikt om eind van de zomer naar de zalmentrek te kijken. Wel is er dan een grote(er) kans op een ontmoeting met een beer, daardoor wordt het gebied soms afgesloten voor mensen. Olaf vertelde er een keer een beer te hebben gezien op korte afstand.

Als afsluiting van deze 'tour' zijn we naar Gasthaus on the Lake gegaan, een typisch Duits restaurant waar je echte schnitzels en bratwurst wordt geserveerd. We zaten heerlijk op het terras in de zon met uitzicht over het meer. Dit zijn de momenten waarop je beseft wat een voorrecht het is om hier te mogen wonen, het voelt net als vakantie aan het Lago Majore. We hebben heerlijk geluncht, Erik en Olaf natuurlijk schnitzel en Annemarie een erg lekkere salade.

Vanmiddag zijn we met zijn tweeën nog op pad geweest voor matrassen en meubels maar dat valt nog niet mee. Of het is echt onze smaak niet of het is te duur. Waarschijnlijk gaan we volgende week een weekendje naar de Ikea in Vancouver zodat we voor een redelijke prijs toch leuke meubels kunnen kopen.

Mission Hill Winery

Uitzicht vanaf Mission Hill Winery over Okanagan Lake

Glen Canyon

Gasthaus on the lake in Peachland